ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

 

Rada Osiedla Kampinos, w imieniu współwłaścicieli terenów wspólnych Osiedla Kampinos (zwanych dalej „Współwłaścicielami”), w oparciu o Umowę Współwłaścicieli z 24 lutego 2015 r., zaprasza zainteresowane podmioty do składania ofert na zarządzanie nieruchomością stanowiącą tereny wspólne i infrastrukturę Osiedla Kampinos (zwaną dalej „Nieruchomością”). Wybrany zarządca (zwany dalej „Zarządcą”) zobowiązany będzie podjąć czynności zarządu Nieruchomością od dnia 1 lipca 2015 r.

Oferty powinny zostać przygotowane w oparciu o informacje i wymagania określone poniżej. Wybór oferty i Zarządcy zostanie dokonany przez Współwłaścicieli na podstawie analizy wszystkich kryteriów uzyskanych ofert.

 

Opis zadań Zarządcy Osiedla

Zadaniem Zarządcy Osiedla Kampinos będzie kompleksowe zarządzanie Nieruchomością, a w szczególności:

1)      Opieka nad infrastrukturą terenów wspólnych, dbałość o jej stan techniczny, zapewnienie napraw i czynności utrzymania;

2)      Organizacja ochrony Osiedla;

3)      Opieka nad terenami zielonymi;

4)      Odśnieżanie w okresie zimowym;

5)      Odprowadzenie ścieków i wywóz śmieci z terenów wspólnych;

6)      Zapewnienie dostaw wody i energii elektrycznej do terenów wspólnych;

7)      Ubezpieczenie terenów wspólnych;

8)      Prowadzenie spraw formalno-prawnych Osiedla i jego terenów wspólnych w imieniu i na rzecz Współwłaścicieli;

9)      Prowadzenie rozliczeń finansowych z dostawcami usług dla Nieruchomości, zarówno na potrzeby Współwłaścicieli jak i odpowiednich władz i urzędów;

10)   prowadzenie rozliczeń finansowych ze współwłaścicielami Nieruchomości w przedmiocie pokrywania kosztów utrzymania Nieruchomości, w tym ewentualna windykacja należności;

11)   Sporządzenie rocznego sprawozdania z czynności zarządu.

W ramach wykonywania swoich zadań Zarządca zobowiązany będzie do wyboru dostawców usług związanych z powyższymi zadaniami, a także do zawarcia odpowiednich umów z takimi dostawcami w imieniu i na rzecz Współwłaścicieli. Obecny zarządca Osiedla zawarł szereg umów związanych z obsługą Osiedla. Zadaniem nowego Zarządcy będzie przegląd takich umów w celu zapewnienia niepogorszonej obsługi Osiedla.

Szczegółowy zakres zadań określony zostanie w umowie o zarządzanie Osiedlem Kampinos. Umowa taka zostanie zawarta pomiędzy Zarządcą a Współwłaścicielami. Umowa zostanie zawarta na okres 12 miesięcy z możliwością rozwiązania przez Współwłaścicieli za 3-miesięcznym wypowiedzeniem, a przez Zarządcę za wypowiedzeniem 6-miesięcznym.

Zarządca zobowiązany będzie do bezpośredniego rozliczania się z dostawcami usług dla Nieruchomości i obciążania tymi kosztami, a także kosztami zarządu, każdego ze Współwłaścicieli. Oczekuje się, iż Zarządca wprowadzi program obsługi księgowej pozwalający na bezpośredni dostęp Współwłaścicieli oraz Rady Osiedla do kartoteki rozliczeniowej Współwłaścicieli, umożliwiający śledzenie rozliczeń z dostawcami usług z jednej i Współwłaścicielami z drugiej strony.

 

Opis Osiedla Kampinos

Osiedle Kampinos to zespół 99 mieszkalnych domów jednorodzinnych i ‘bliźniaków’ położony w Lipkowie, gmina Stare Babice. Każdy z domów posiada przynależną działkę do użytku prywatnego mieszkańców, stanowiącą przedmiot indywidualnej własności danego mieszkańca. Osiedle Kampinos zostało wybudowane w latach 2000-2005.

Obszary wspólne Osiedla, pozostające własnością wspólną Współwłaścicieli, obejmują brukowane drogi i chodniki oraz tereny zielone. Część terenów wspólnych położona jest poza obrębem Osiedla. Osiedle jest ogrodzone. Przy wjeździe na Osiedle urządzona jest wartownia ochrony.

Łączna powierzchnia dróg i chodników wynosi około 17.000 m.kw. Łączna powierzchnia terenów zielonych wynosi około 4.400 m.kw. Drogi i chodniki oświetlone są na całej długości (71 latarni).

Osiedle wyposażone jest w urządzenia ochrony, służące kontroli wjazdu i wejścia na Osiedle, a także w system kamer monitorujących.

 

Kryteria analizy i oceny ofert

Oferty będą analizowane i oceniane przy uwzględnieniu następujących kryteriów:

1)    Informacja o zarządcy, rodzaju i rozmiarze prowadzonej działalności, posiadanym zespole;

2)    Cena proponowana za zarządzanie Nieruchomością (roczna lub miesięczna);

3)    Doświadczenie zarządcy w zarządzaniu nieruchomościami, w szczególności doświadczenie w zarządzaniu nieruchomością stanowiącą            przedmiot współwłasności (wraz z referencjami);

4)    Proponowany sposób zarządzania Nieruchomością, określenie kwalifikacji i doświadczenia osoby oddelegowanej do zarządzania        Nieruchomością (zwanej dalej „Administratorem”), zapewnienie Administratorowi możliwości dojazdu do Nieruchomości etc;

5)    Dostępność Administratora dla Współwłaścicieli, w szczególności:    

        (a)    Godziny, w których Współwłaściciele mogą kontaktować się z Administratorem;        

        (b)   Kanały komunikacji z Administratorem;

        (c)    Częstotliwość wizyt Administratora na Osiedlu;

        (d)   Częstotliwość spotkań Administratora i innych przedstawicieli zarządcy z Radą Osiedla;

6)    Informacje o ilości nieruchomości, osiedli wspólnot etc. pozostających pod pieczą Administratora (w celu określenia dostępności         Administratora dla Współwłaścicieli);

 

7)    Informacja o dodatkowym wykwalifikowanym personelu zarządcy, który może zostać wykorzystany w celu zarządzania         Nieruchomością, np. obsługa techniczna, prawna, windykacyjna, w ramach opłaty, o której mowa w punkcie 2) powyżej;

8)    Informacja o dodatkowych elementach, nie wymienionych powyżej, które obejmuje opłata, o której mowa w punkcie 2) powyżej;

9)    Informacja o ubezpieczeniu zawodowym posiadanym przez zarządcę (firma ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, zakres ryzyk objętych ubezpieczeniem);

Każda z ofert musi zawierać odniesienie do wszystkich powyższych kryteriów. W przypadku niespełniania któregokolwiek z powyższych kryteriów, powinno być to wyraźnie zaznaczone w ofercie.

Jeśli dany oferent posiada doświadczenie w pracy z dostawcami usług, którzy mogliby zostać zatrudnieni dla celów Osiedla (w zakresie ochrony, opieki nad terenami zielonymi, napraw itp.), informacja taka może zostać umieszczona w ofercie.

 

Informacje dodatkowe, wymogi formalne ofert

Ewentualne pytania dotyczące zapytania ofertowego należy kierować do Pana Rafała Ciećwierza na adres rvc@home.pl.

Zgłoszenia chęci wizyty na Osiedlu Kampinos należy kierować do Pani Doroty Ogrzewalskiej na adres ogrzewalscy@gmail.com. 

Oferty należy przesyłać w terminie do 16 marca 2015 r. w formacie pdf na adresy: rvc@home.pl i wojciech.wasowicz@klgates.com.

Rada Osiedla Kampinos zastrzega prawo swobodnej oceny otrzymanych ofert, wyboru dowolnego oferenta, a także anulowania postępowania ofertowego.

Zamiarem Rady Osiedla jest doprowadzenie do wyboru zarządcy Osiedla do końca marca 2015 r.

 

Rada Osiedla Kampinos

6 marca 2015 r.